Powiat Dzierżoniowski


Szukaj w serwisie:

Strona startowa Aktualności i wydarzenia

E-rewolucja w dobrym stylu

Partnerski projekt powiatu i gmin dotyczący rozwoju spraw urzędowych przez Internet był kontrolowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Okazuje się, że nie tylko wniosek o środki zewnętrzne został najwyżej oceniony wśród wniosków z całej Polski, ale też sam projekt jest jednym z najlepiej realizowanych w całym konkursie.

Dobiega końca realizacja projektu „Innowacyjne e- usługi świadczone za pomocą Zintegrowanego Systemu Informatycznego Powiatu Dzierżoniowskiego”. Powiat dzierżoniowski jest jego liderem, a siedem gmin partnerami.

Dzięki niemu klienci naszych urzędów już od września br. będą mogli załatwiać więcej spraw przez Internet, czyli bez wychodzenia z domu i w dogodnym dla siebie terminie.

Aby korzystać z tych udogodnień, najlepiej już teraz założyć profil zaufany na e-PUAP-ie (elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej). Nie wiąże się to z żadnymi kosztami, a wymaga tylko jednej wizyty w wybranym urzędzie gminy lub w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie przy ul. Świdnickiej 38 – w Biurze Obsługi Klienta, które mieści się na parterze budynku w pokoju nr 1, tel. 74 832 42 38.
Zobacz, jak założyć profil zaufany?

Poza tym mieszkańcy i przedsiębiorcy zyskają bezpośredni dostęp do dużej ilości różnorodnych danych przedstawionych w postaci mapy cyfrowej. O każdej porze będą mogli sprawdzić informacje dotyczące np. ewidencji gruntów i budynków, ładu przestrzennego czy infrastruktury drogowej.

profil_ilustracja

Wprowadzenie tej swego rodzaju e-rewolucji nie byłoby możliwe bez pozyskania środków zewnętrznych, bo wartość zadania to blisko 2,4 mln zł.
Wniosek o dotację złożony przez powiat dzierżoniowski wspólnie z wszystkimi gminami nie tylko otrzymał ponad 2 mln zł dofinansowania (85%), ale znalazł się na szczycie listy rankingowej obejmującej 112 wniosków z całej Polski.
Lista rankingowa

Niedawno w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie prowadzącym Biuro Projektu odbyła się kontrola. Pracownicy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości w realizacji projektu prowadzonego od 2014 roku.

– W ocenie kontrolujących nasz projekt należy do najlepiej realizowanych projektów w Polsce – mówi starosta Janusz Guzdek. – Ta ocena jest istotna, bo ma ona bezpośredni wpływ na wypłatę pozyskanych środków. Jej wynik cieszy tym bardziej, że są urzędy, dużo większe od naszego, które wycofały się z realizacji lub musiały oddać pozyskaną dotację, bo nie były w stanie przeprowadzić projektu.

Realizacja wspólnego projektu powiatu i gmin potrwa do końca września 2015 roku.
Bliższe informacje o projekcie „Innowacyjne e-usługi”


Więcej na ten temat: